Verfland is al jaren een begrip in Maastricht. In de winkels vind je naast verven en lakken een uitgebreid assortiment aan gereedschappen, behang, vloerbekleding en meer. Ondertussen kreeg Verfland een geheel nieuwe uitstraling, met een fris logo en een vernieuwde website. Wat hetzelfde bleef, is de focus op kwaliteit, service en brede kennis van onze producten. Niet voor niets staat Verfland voor professionele verf met het advies van de schildervakman.
“Als ik verfspullen nodig heb, ga ik altijd langs bij Verfland. Vooral vanwege de goede adviezen die ze geven.” Aan het woord is Roger, hobbyklusser en vaste klant bij Verfland. Toen hij bij de brandweer in Maastricht zat, haalde hij regelmatig spullen bij Verfland voor een klus op de kazerne. Zo maakte hij kennis met de service. Ook voor thuisklussen viel de keuze al snel op de professionele verfwinkel aan het Severenplein. Roger: “Twee jaar geleden ben ik verhuisd. Ik besloot om zelf het schilderwerk uit te voeren. Mijn vrouw wilde graag een felle kleur op één van de muren. Zodra ze haar ideeën bij Verfland vertelde, gaven ze ons tips over passende basiskleuren. Zo hebben ze mijn vrouw kunnen overtuigen om daarvoor te gaan. Ook over de beste rollers en kwasten voor de ondergrond die je gaat schilderen, krijg je altijd advies. Je merkt dat ze bij Verfland weten waar ze over praten. En daarbij zijn ze plezierig in de omgang. Ik kom er graag.”
“Verfland geeft advies over kleuren, materialen en techniek”
Vernieuwende adviezen
Gaan voor het beste eindresultaat. Dat is waar Alain Vos, vestigingsleider van Verfland Severenplein, zijn klanten mee helpt. Door jarenlange ervaring heeft hij veel technische kennis opgedaan van het schildersvak. Alain: “Bij elke klant die langskomt in de vestiging, doe ik mijn best om vernieuwende adviezen te geven. Het is makkelijk om gewoon een pot verf af te rekenen, maar uiteindelijk wil ik het verschil maken. Als iemand een product op de toonbank zet, vraag ik daarom altijd waar hij het voor gaat gebruiken. Dan kan ik meedenken en eventueel andere producten adviseren. Vaak werken klanten al jaren met hetzelfde product. Als ze dan op mijn aanraden iets anders proberen, hoor ik vaak terug dat ze wilden dat ze dat jaren eerder hadden geweten. Dat is een mooi compliment. Maar ik geef vooral advies omdat ik vind dat klanten het beste verdienen. Ik hoop dat ik daaraan bijdraag.”
“Bij elke klant die langskomt in de vestiging, doe ik mijn best om vernieuwende adviezen te geven.”
Persoonlijke service
Ook Suzanne loopt regelmatig binnen bij Verfland. Dit jaar besloot ze om haar schuifpui te schilderen. Voordat ze aan de slag ging, bracht ze een bezoek aan de winkel aan het Severenplein. Suzanne: “Qua kleur zocht ik naar dezelfde tint als de grondverf die ik al in huis had. Met mijn pot ging ik langs bij Verfland. Alain had meteen de juiste kleurenwaaier bij de hand, waarop ik mijn kleur voor de kozijnen kon uitkiezen. Toen ik in de winkel was, vertelde ik dat ik bezig was om een glazen karaf te beschilderen met een witte matte ondergrond en fluorescerende verf. Het blik verf voor de onderlaag stond al op de toonbank, toen Alain aanbood om de karaf zelf te schilderen. Hij had namelijk thuis nog wat van de verf staan die ik nodig had, en vond het zonde als ik voor zoiets kleins een heel blik moest aanschaffen. Zulke service krijg je niet in andere winkels.”
Nieuwe en bekende vestigingen
Met professioneel advies en persoonlijke service, maakt Verfland het verschil. Naast de vestiging aan het Severenplein, die Alain samen met Yolanda Bouchet runt, vind je Verfland in Maastricht ook aan het Volksplein. Hier staat vestigingsleider Boy Limbourg voor je klaar. Ook zijn er bovendien een aantal franchisevestigingen geopend, één in Geleen, één in Nuenen en ook nog één in het Gelderse Beesd.
Wil je meer weten over Verfland of onze producten? Ga dan naar www.verfland.nl of kom langs in één van onze vestigingen.